Schade gereden, wat nu?

Met een Private Leasecontract heb je gelukkig een heel team voor je klaar staan.

Direct hulp nodig bij schade? Bel met onze BerijdersDesk via 033 4549555.

Schade zonder tegenpartij

Heb je schade aan jouw auto, zonder dat er een andere auto bij betrokken is? Dit kan iedereen overkomen. Volg het onderstaande stappenplan en we zorgen dat je zo snel mogelijk weer van jouw private leaseauto kunt genieten.

  • Sta je veilig? Zorg daar eerst voor!
  • Maak als het kan foto's van de schade zodat de plek en grootte van de schade duidelijk zijn.
  • Rijd gerust door naar de bestemming als dit kan. Vul wel binnen 48 uur dit schadeformulier in zodat wij voor jou aan de slag kunnen. Kun je niet meer met de auto rijden, bel dan de BerijdersDesk op 033 4549555. De BerijdersDesk is bereikbaar tussen 08.00 en 17.30 uur. Buiten kantooruren word je doorgeschakeld naar de Alarmcentrale.
  • Na de melding ontvang je een e-mail van ons Schadeteam over de afhandeling.

Wat gebeurt er na de melding?

Na de melding kan het Schadeteam van Auto Abonnement voor jou aan de slag. Hieronder lees je wat je kunt verwachten:

1.Beoordeling melding

2.Contact: je ontvangt een e-mail met verdere instructies voor de afhandeling van de schade.

3.Beoordeling schade: In sommige schadegevallen laten we toch liever eerst een expert naar de schade kijken. Als dit het geval is ontvang je hierover een e-mail. 

4.Herstel: We laten je weten waar je de schade het beste kunt laten herstellen. Als het even kan is dit jouw vertrouwde Audi-dealer.  

5.Facturatie: De eigen bijdrage aan de reparatiekosten van de schade (het eigen risico) wordt net als jouw maandfactuur digitaal gefactureerd.  

loading...
loading...

Tweezijdige schade

We gaan jullie zo goed mogelijk helpen. Wat moet je als eerste doen?

  • Zorg voor jullie veiligheid en die van medeweggebruikers. Denk aan hesjes en de gevarendriehoek.
  • Maak als het kan foto's zodat de situatie, plek en grootte van de schade duidelijk zijn.
  • Vul met de tegenpartij het blauwe Europees Schadeformulier in en onderteken beide het formulier. Melden met een app is nog niet mogelijk tenzij de verzekeraar van de tegenpartij deze mogelijkheid wel aanbiedt.
  • Als je niet meer verder kan rijden bel dan de BerijdersDesk op 033 4549555. Zij zijn bereikbaar tussen 08.00 en 17.30 uur en daarbuiten word je doorgeschakeld naar de Alarmcentrale.
  • Vul later het Europees Schadeformulier verder aan en stuur het op.
  • Een medewerker van het Schadeteam neemt contact met je op.

Het Europees Schadeformulier invullen

Heb je samen met de tegenpartij de voorzijde van het Europees Schadeformulier ingevuld? Dan kun je in alle rust de achterkant zelf in- en aanvullen. Doe dat wel binnen 48 uur zodat je alles nog goed weet. Heel belangrijk is, dat je het ook ondertekent!

Het formulier kan naar ons worden verstuurd door het Europees Schadeformulier uploaden of door het per post te sturen. Wij hebben dit formulier nodig om de schade af te handelen. Als je het Europees Schadeformulier per post verstuurt of het upload op onze website hoef je natuurlijk geen online Schadeformulier in te vullen. Je kunt het formulier sturen naar:

 

Auto Abonnement

T.a.v. het Schadeteam

Antwoornummer 7132

3800 TC Amersfoort

 

Na de melding neemt een medewerker van het Schadeteam contact met je op over de afhandeling van de schade.

Wat gebeurt er na de melding?

Na ontvangst van de melding kan het Schadeteam van Auto Abonnement voor jou aan de slag. Zij overleggen met jouw dealer waar nodig. Dit is wat je kunt verwachten:

1.De beoordeling van de melding

2.Contact: je ontvangt een e-mail met verdere instructies voor de afhandeling van de schade.

3.Beoordeling schade: In sommige schadegevallen laten we toch liever een expert naar de schade(s) kijken. Als dit het geval is ontvang je hier een e-mail over.

4.Herstel: We laten weten waar je de schade aan jouw auto het beste kunt laten herstellen. Als het even kan is dit jouw vertrouwde merk-dealer.

5.Verhaalprocedure: De verzekeringsmaatschappijen gaan met elkaar in gesprek over de aansprakelijkheid en de schadekosten.

6.Tussentijdse facturatie: De kosten van herstel worden in eerste instantie altijd door ons betaald. Er zijn vervolgens twee situaties mogelijk:

A. Niet verhaalbaar: Is de schade niet verhaalbaar, dan belasten we de eigen bijdrage aan het schadeherstel door.

B. (Mogelijk) wel verhaalbaar: Is de schade mogelijk wél verhaalbaar dan belasten we de eerste 3 maanden niets aan je door. Mocht na 3 maanden de tegenpartij de schuldvraag nog steeds betwisten, zullen we de eigen bijdrage toch aan jou doorbelasten. Lukt het ons alsnog de schade te verhalen, dan krijg je uiteraard de eerder doorbelaste eigen bijdrage aan de kosten terug.

7.Eindafrekening: Wanneer de verzekeringsmaatschappijen er samen uit zijn ontvang je de eindafrekening. Als we de schade op de tegenpartij kunnen verhalen wordt de eerder betaalde eigen bijdrage uiteraard gecrediteerd. 

Ruitschade

Is één van de ruiten van jouw Private Leaseauto beschadigd? Het is voor jouw eigen veiligheid belangrijk om dit zo snel mogelijk te laten repareren, ook als je er verder geen last van hebt. Volg de onderstaande stappen om de ruitschade snel te laten herstellen.

In veel gevallen kan een sterretje worden gerepareerd door middel van een harsinjectie wanneer het gaat om een schade die kleiner is dan een muntstuk van € 2. Is een sterretje groter, dan is een vervanging van de ruit noodzakelijk. De auto is in professionele handen en wij maken alleen gebruik van originele onderdelen.

De eerste stappen bij ruitschade

Bel de BerijdersDesk op 033 4549555. Zij zijn bereikbaar van 08.00 tot 17.30 uur. Daarbuiten word je doorgeschakeld naar de Alarmcentrale.

  1. Kies optie 1 en daarna optie 3 in het keuzemenu.
  2. Één van onze medewerkers vertelt precies wat je nu het beste kunt doen.

Facturatie

Als de voorruit in zijn geheel moet worden vervangen dan betaal je mee tot de hoogte van het gekozen eigen risico (deze staat in jouw contract). Herstel door middel van een harsinjectie is kosteloos, bij vervanging van de ruit geldt het eigen risico. Belangrijk is wel dat alleen voorruiten in aanmerking komen voor herstel door middel van een harsinjectie. Dit herstel is afhankelijk van de beschadiging en is dus niet altijd mogelijk. Als Private Leaseklant krijg je wel altijd € 65,- korting van ons op de vervangingskosten.

Voorbeeld: Je hebt gekozen voor een eigen risico van € 500,- en je hebt ruitschade ter waarde van € 465. Wij betalen € 65 voor jou en belasten € 400,- aan jou door.

loading...
loading...

Diefstal of inbraak

Pech onderweg is natuurlijk al vervelend genoeg, daarom onderhouden wij jouw auto zo goed mogelijk. Toch kan het een keer voorkomen dat je strandt. Voor dringende zaken als pech staat de BerijdersDesk natuurlijk 7 dagen per week, 24 uur per dag voor je klaar. Je kunt ons bereiken via: 033 4549555.

Meer over pech vindt je op de 'Onderhoud en pech' pagina.

Diefstal of inbraak

Bij diefstal of vermissing van de voertuig raden we aan direct aangifte te doen bij de politie. We hebben het proces-verbaal namelijk direct nodig om de melding in behandeling te nemen. Ook als er sprake is van inbraak of inbraakschade, meld dit dan direct bij de politie.

Neem vervolgens contact op met onze BerijdersDesk.
Je kunt ons bereiken op: 033 4549555.

loading...
loading...

Vervangend vervoer

Bij het Keurmerk Private Lease is vervangend vervoer na 72 uur inbegrepen. Auto Abonnement doet daar een schepje bovenop, door vervangend vervoer na 24 uur standaard aan te bieden. Vind je dat toch nog te lang? Bij het samenstellen van jouw private lease auto heb je de keuze om direct vervangend vervoer af te sluiten. Heb je dit al gedaan? Of wil je tussentijds wijzigen? Neem dan contact met ons op.

Veelgestelde vragen

Is private lease duurder dan een auto kopen?

De kosten van een Auto Abonnement kunnen vergeleken worden met de werkelijke kosten van het eigen autobezit. Bij de calculatie moet met de onderstaande onderdelen rekening worden gehouden:

  • De kosten van een verzekering
  • Kosten van de wegenbelasting
  • Kosten van reparatie, onderhoud en vervanging van banden
  • Kosten voor pechhulp (wegenwacht)
  • Afschrijving van de auto